Door selfies neemt cosmetische industrie toe

Uit onderzoek is gebleken dat door de populaire ‘selfie’, het gebruik van injectables zoals botox en fillers toe wordt genomen. Vooral vrouwen willen er op foto’s zo goed mogelijk uit zien, en het gebruik van botox en fillers zou je foto perfectioneren. Veel hebben er genoeg geld voor over om net zo mooi op de foto te staan zoals de Kardashian zusjes.

Het maken van een selfie is zo normaal geworden, dat we zelfs in het openbaar ongegeneerd onze schermen kantelen in het juiste daglicht: een selfie maken a la publiek is niet gek meer. Het is dan ook zo dat je met een selfie waarop je een beetje nep lacht, je de meeste likes scoort. Dat legt dan ook nog best wel wat stress op vrouwen van over de hele wereld. Wanneer je jong bent maak je je over het algemeen wat minder druk om hoe je eruit ziet, al hebben vrouwen met meer levenservaring wel wat meer druk om zo goed mogelijk op een selfie te staan. Ze hebben daar dan ook veel voor over.

Deze selfies blijken ontzettend goed te zijn voor de cosmetische industrie. Zo ziet een dokter in Los Angeles zijn omzet met 85% stijgen, allemaal thanks to de selfie surgery. Celebs als Kim Kardashian West en Kylie Jenner zien er perfect uit op hun Instagram en Snapchat foto’s, en dat leidt tot jalousie. Ook heeft idool Kim KW er geen geheim van gemaakt dat ze wat aan zich heeft laten sleutelen, met name aan haar gezicht. Omdat het zo populair is, is cosmetische chirurgie voor de ‘normale’ vrouwen ook toegankelijk geworden. Een behandeling voor een strakke huid of volle lippen is totaal niet gek meer. Zulke vrouwen investeren graag in het botox spuiten, zolang ze er maar goed uit zien op hun online foto’s.

 

http://www.faceland.nl